Cara Buat Resume Kerja Yang Betul Ringkas Padat

Cara Buat Resume Kerja Yang Betul Ringkas Padat. Dalam ramai-ramai yang hantar mesej kepada saya untuk semak dokumen pengenalan diri ( resume) , saya menggunakan deria rasa saya untuk berkongsi resume adik ini. 

Cara Semak Resume Kerja Anda
Kesalahan Buat Resume


Tips Panduan Cara Buat Resume Yang Simple

Sebelum itu saya sudah check out la fb profile dia. Line clear, tak ada nampak melalak tak tentu pasal. Adik ni nak temuduga hari Khamis ni. Kita doakan agar dia dimurahkan rezeki dan dipermudahkan semasa sesi temuduga tersebut.

On overall saya rasa macam dah ok. Muka ada senyum. Alamat email nampak keintelektualannya. Ada nombor pendaftaran dengan IEM (plus point untuk engineer).

Kesalahan Yang Biasa Dilakukan Semasa Membuat Resume Kerja

Cuma ada beberapa kesalahan biasa yang dipersembahkan.

1. Plus point calon ini adalah kepimpinan. Sepatutnya ia diletakkan selepas education atau training.

Cara Semak Resume Kerja
Resume Yang Salah



2. Penyataan objektif atau yang sewaktu dengannya tu tak perlu dah rasanya zaman ini. Kita tahu semua itu hanyalah poyo je.

Kesalahan Dokumen Pengenalan Diri


3. Susun atur keseluruhan dokumen pengenalan diri sepatutnya boleh buat dua page je. Takde pasal-pasal kena bazirkan sehelai kertas untuk page ke-3 tu. Kat sini boleh nampak kelemahan Duty of Care calon. (rujuk gambar atas )

4. PDF kan lah dokumen tu dik...aiyoyooo!!!

Semoga perkongsian ini dapat memberi manfaat kepada anda. Jangan lupa bantu kami sebarkan tentang maklumat ini dengan yang lain dengan sharekan di wall-wall fb anda atau klik pada simbol g+1. Terima kasih.

sumber : fb/meorshamshir

0 Response to "Cara Buat Resume Kerja Yang Betul Ringkas Padat"

Post a Comment