Malay Regiment Full Movie Online 2017

Malay Regiment Full Movie Online 2017. Tonton dan download filem Malay Regiment arahan Dato Jurey Latif Rosli. Barisan pelakon Yuswaisar, Z. Zamri Gerak Khas, Mazlan Anak Wayang, Dato Ahmad Termimi Siregar, Kamal Adli, Farisha Aeossley, Noni AF, Nad Zainal serta ramai lagi.

Malay Regiment Full Movie Download Online
Malay Regiment Full Movie 2017


Malay Regiment Full Movie Download 2017 Online

Sinopsis Malay Rejimen, sebuah filem berdasarkan kisah benar pertempuran anggota TD dari unit 17 RAMD menentang komunis di Gubir Kedah pada 1976.

Ketika Ops Kota Gubir. Pasukan keselamatan telah mengenal pasti beberapa kem pengganas komunis di sempadan Malaysia - Thai berhampir Gubir di Kedah serta mengepungnya. Bagi mendapat impak yang lebih besar dalam operasi itu, pesawat tempur (Tebuan CL-41G) dari Skn No 6 dan Pesawat F5E dari 12 Skn TUDM juga dilibatkan dengan membuat serangan dari udara.

Pada 15 Julai 1976, semasa Operasi Gubir II, Kapt Zainal bin Abd Rashid dari 17 RAMD gugur sebagai syahid setelah berjaya membunuh tiga orang pengganas komunis di dalam satu pertempuran sengit yang menyebabkan enam orang daripada lima belas pengganas komunis terbunuh dan berjaya merampas selaras mortar enam puluh mm, 7 pucuk repal, peluru, bom serta peralatan lain. Beliau dikurniakan pingat SP pada 1 Jun 1977 dan dinaikkan ke pangkat Mejar.

> Tonton Malay Regiment Full Movie Online

0 Response to "Malay Regiment Full Movie Online 2017"

Post a Comment