Petua Orang Cina Legakan Batuk Berterusan Dengan Berkesan

Petua Orang Cina Legakan Batuk Dengan Berkesan. Apakah bahan dan bagaimana cara untuk merawat batuk yang panjangan mengikut kaedah orang Cina dan Taiwan? Ikuti perkongsian berikut :

Tips Ubat Batuk Orang China
Petua Ubat Batuk Orang Cina



Cara Orang Cina Pulihkan Batuk Berterusan Dengan Berkesan

Ini dia saya hendak kongsikan satu petua dari pakar perubatan China dan Taiwan. Jus  ini adalah bagi kurangkan batuk yang berlarutan ( persistence cough ). Sesuai digunakan untuk kanak kanak ataupun orang dewasa.

Resepi dan Cara Buat Ubat Batuk Gaya Orang China

Potong bahagian atas dan bawah. Seperti gambar di atas. Tambah secubit garam di bahagian atas dan sapu sampai rata. Kalau boleh cucuk guna garfu atau chopsticks sebelum tambah garam supaya garam boleh meresap dengan cepat ke dalam buah oren tersebut. Kukus selama dua jam. ( masa nak dikurangkan pun boleh tapi bimbang jus oren yang dihasilkan nanti tidak banyak ). Minum jus tersebut. Rasanya nanti akan sedikit masin dan pahit ya.  Amalkan sampai batuk berhenti. Selamat mecuba.

Semoga perkongsian tentang tips tradisonal orang cina pulihkan batuk dapat memberi anda sedikit manfaat. Jangan lupa kongsikanya dengan yang lain. Terima kasih. 

0 Response to "Petua Orang Cina Legakan Batuk Berterusan Dengan Berkesan"

Post a Comment