Cara Buat Baja Guna Ajinamoto Untuk Suburkan Tanaman

Cara Buat Baja Guna Ajinamoto Untuk Suburkan Tanaman.  Apa kelebihan dan bagaimana cara untuk membuat baja pakai ajinamoto bagi menyuburkan tanaman ? Ikuti panduan tentang kaedah untuk suburkan pokok ikut guna baja ajinamoto berikut :


Baja Ajinamoto Untuk Tumbuhan
Baja Ajinamoto Untuk Pokok


Tips Suburkan Pokok Guna Baja Ajinamoto Dengan Berkesan

Hasil baja ajinomoto. Ni kali kedua berbuah. Sebelum ni jarang sangat nak mengeluarkan buahnya. Sekali cuba pakai baja ajinomoto, memang hebat betul hasilnya.

Sukantan dan Bahan Untuk Buat Baja Ajinamoto

1) Lima sudu makan, satu liter air untuk pokok setahun ke atas.

2) Untuk pokok-pokok kecil macam pokok bungan, pokok kari, serta yang kurang berumur kurang daripada setahun, guna satu sudu makan lima liter air.

3. Pakai air tanpa klorin macam air tadahan aircond, air paip atau air hujan yang dibiarkan terdedah semalaman dan keatas.

Waktu Siraman Yang Baik Pakai Baja Ajinamoto

Penyiraman bagi baja ajinamoto sangat sesuai dilakukan pada waktu redup petang jam enam petang dan ke atas. Lakukan dua minggu sekali. Siram pada pangkal pokok atau sembur di bahagian dedaunan pokok.

Semoga perkongsian tentang khasiat dan kebaikan baja ajinamoto pada tumbuhan diatas dapat memberi anda sedikit manfaat. Jangan lupa kongsikannya dengan mereka yang lain. Selamat mencuba dan terima kasih.

0 Response to "Cara Buat Baja Guna Ajinamoto Untuk Suburkan Tanaman"

Post a Comment