Panduan Berkesan dan Mudah Jimat Minyak Kenderaan

Panduan Berkesan dan Mudah Jimat Minyak Kenderaan. Dibawah dikongsikan cara untuk menjimatkan minyak kenderaan yang telah diuji oleh beberapa pengguna.

Tips dan Panduan Berkesan Jimatkan Minyak Kenderaan
Panduan Cara Jimat Minyak Kenderaan Terbukti Berkesan


Panduan Cara Yang Sudah Diuji Untuk Jimatkan Minyak

Kenaikan harga minyak telah mengundang pelbagai reaksi daripada pemilik kenderaan. Jesteru, dinasihatkan supaya semua pemilik kenderaan supaya mengamalkan pengisian minyak dalam jumlah liter dan bukannya ringgit. Ikuti penerangan dibawah untuk tujuan lebih memahami apa itu amalan pengisian minyak dalam jumlah liter dan bukannya ringgit. 

Cara Mudah Dan Jimat Minyak Kereta Motosikal

Sebagai Contoh : 

Jika anda hendak mengisi minyak, sila ke kaunter dan cakap kepada pekerja yang bertugas untuk mengisi 20 liter dan buat bayaran sebanyak 46 ringgit Malaysia. Dengan kaedah ini, ianya lebih baik daripada kita mengisi 40 ringgit Malaysia kerana jumlah minyak yang akan kita terima adalah sebanyak 15.7894737 liter. Sedangkn Nozzle hanya menyukat sehingga dua titik perpuluhan sahaja.

Panduan Cara Jimat Minyak Kereta Motor dan Lori

Maksudnya disini, kita telah rugi sebanya 0.0094737 untuk setiap pengisian 40 ringgit Malaysia yang dilakukan. Cuba bayangkan bayangkan jika setiap hari terdapat seribu orang  yang pergi mengisi minyak dengan jumlah 40 ringgit Malaysia, stesen minyak sudah mendapat untung  sebanyak 9.4737 liter. Itu jika seribu orang, kalau sebulan? Ini hanyalah pengiraan ringkas bagi setiap pengisian 40 ringgit Malaysia sahaja. Bayangkan, berapa banyak stesen minyak akan mendapat untung atas selisih kiraan jumlah liter ini sahaja.

Untuk pengetahuan anda,  salah satu faktor kenapa stesen minyak gemar untuk mengadakan program cabutan bertuah dengan pembelian minimum 40 ringgit adalah kerana mereka ingin menanam sifat mengisi minyak kepada pengguna mengikut nilai ringgit Malaysia dan bukannya mengikut liter. Ini kerana pengisian minyak dalam jumlah Ringgit akan memberi keuntungan yang lebih tinggi kepada pemilik stesen minyak.

Kiraan Mudah Minyak Petrol Dalam Liter Kepada Ringgit Malaysia

>>1 Liter berharga RM2.30
>>10 liter berharga RM23
>>20 Liter berharga RM46 
>> 30 Liter Berharga RM69

Sumber : fb

0 Response to " Panduan Berkesan dan Mudah Jimat Minyak Kenderaan"

Post a Comment