Kerajaan Rancang Kenakan Cukai Terhadap Minyak Petrol

Kerajaan Rancang Kenakan Cukai Terhadap Minyak Petrol Dan Diesel. Ketika harga minyak naik, Najib Razak cakap rakyat hendaklah bayar harga pasaran. Sekarang semasa harga minyak jatuh, Najib tukar skrip. Najib Razak merancang untuk memperkenalkan harga lantai pula bagi pastikan rakyat kekal bayar pada harga mahal dan kerajaan dapat kutip cukai. Layak Perdana Menteri ini dilantaikan oleh rakyat.


Minyak Petrol Akan Dikenakan Cukai
Petrol Kena Cukai


Kerajaan Cadang Kenakan Cukai Pada Petrol

Bantah Semua Niat Kerajaan Melaksanakan Harga Lantai Bagi Petrol Untuk Mengenakan Cukai Kepada Rakyat. 

Semalam, saya terkejut membaca laporan berita Astro Awani yang memetik kenyataan, Dato Seri Hamzah, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Kepenggunaan dan Koperasi (KPDNKK), bahawa kerajaan sedang mengkaji untuk melaksanakan sistem penetapan harga petrol/diesel berasaskan harga "Floor Price" ( Harga Lantai ) memandangkan harga minyak mentah dunia terus jatuh.

Bagi sesiapa yang belum memahami, pengenalan harga lantai untuk petrol/diesel dalam keadaan harga minyak dunia terus menjunam bermakna kita sebagai rakyat akan dikenakan cukai oleh kerajaan bagi setiap pembelian petrol/diesel per liter. Penerangan yang lebih lanjut boleh dirujuk pada laman sosial milik Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli.

Sumber : fb/rafiziramli.keadilan

0 Response to "Kerajaan Rancang Kenakan Cukai Terhadap Minyak Petrol"

Post a Comment