Beza Otak Lelaki Dengan Perempuan Yang Perlu Diketahui

Beza Otak Lelaki Dengan Perempuan Yang Perlu Diketahui. Sekiranya anda mempunyai anak lelaki, semasa sedang marah elakkan meleter menggunakan nada tinggi kerana cara anak lelaki dan perempuan memahami sesuatu berbeza.

Beza Otak Perempuan Dengan Lelaki
Otak Lelaki Vs Otak Perempuan


Beza Otak Anak Perempuan Dan Lelaki

Kanak-kanak perempuan mempunyai otak yang berselirat macam spaghetti menyebabkan anak perempuan lebih mudah memahami tentang apa yang emak mereka leterkan disebabkan otak anak perempuan boleh proses banyak perkara dalam satu satu masa. Manakala anak lelaki, mempunyai otak berkotak-kotak semacam waffle. Otak mereka hanya mampu memproses satu perkara dalam satu masa serta fokusnya hanya pada satu perkara.

Apa akan jadi jikalau anda meleter sambil menengking serta menengking mengunakan nada yang tinggi terhadap anak lelaki anda? Anak lelaki anda tidak akan faham satu pun apa yang cuba anda sampaikan kepada mereka, anak lelaki hanya akan dengar bunyi bising yang menyakitkan telinga tanpa memahami apa yang ingin disampaikan oleh ibunya.

Kesimpulannya, semasa anda hendak menegur anak lelaki maka tenangkan dahulu emosi anda, tegur dengan tenang dan menggunakan nada yang pelbagai agar mereka lebih difahami, dan ulang hanya satu perkara apa yg ingin anda tegaskan hingga mereka dapat memahaminya.

0 Response to "Beza Otak Lelaki Dengan Perempuan Yang Perlu Diketahui"

Post a Comment