Pokok Ekor Ular Merupakan Penawar Bisa Ular Tedung

Pokok Ekor Ular Merupakan Penawar Bisa Ular Tedung. Berikut merupakan sedikit perkongsian tentang kebaikan pokok ekor ular yang mampu menjadi penawar kepada bisa ular tedung. Petua ini telah dikongsi oleh seseorang di  laman sosial facebook. Semoga memberi manfaat kepada semua.

Pokok Ekor Ular Penawar Patukan Tedung
Pokok Ekor Ular

Khasiat Pokok Ekor Ular Penawar Bisa Patukan Ular

Salam semua, kira-kira lima tahun lepas ketika saya bertugas di Kilang Plastik Teknik Nilai saya pernah membantu untuk menghantar seorang warga Nepal bernama Encik Safee ke GH Seremban kerana dipatuk ular tedung semasa sedang mengangkat palet dalam kilang kira-kira jam sembilan pagi. Saya hantar beliau ke GH serta berjumpa doktor pada jam lebih kurang lima petang. Hairan doktor kenapa Safee tidak mati dan nampak tidak cedera dengan serius setelah lapan jam terkena patukan ular tedung berbisa.

Apabila saya siasat, rupanya Safee merupakan bekas tentera gerilla di Nepal dan mempunyai ilmu dalam kelangsungan hidup di dalam hutan ( jungle survival ). Sebaik sahaja beliau dipatuk si tedung, Safee telah berlari ke dalam semak dan memakan pangkal pokok ekor ular ( rujuk pada gambar ). 

Jangan lupa bantu kami sebarkan tentang kelebihan pokok ekor ular ini dengan sharekan di wall-wall fb anda atau klik pada simbol g+1.

2 Responses to "Pokok Ekor Ular Merupakan Penawar Bisa Ular Tedung"

  1. Awat mcm pokok jolok cacing ja...

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum..?Gambar tak clear laa.. ada yang lagi clear tak 😳

    ReplyDelete