Bunga Azan

Keajaiban laungan azan, bunga yang menjadi mekar ketika mendengar laungan azan. Keunikan bunga azan telah mendapat perhatian dunia. Sesungguhnya tiada yang mustahil bagi Allah SWT. Allahuakbar!

Bunga Kembang dikala azan dilaungkan
Bunga Azan

Bunga Yang Mekar Ketika Azan

Beberapa kuntum bunga yang sedang kuncup secara tidak langsung mengembangkan kelopaknya dikala azan dilaungkan di masjid yang berhampiran. Keajaiban bunga azan yang menunjukkan tindak balas di saat azan dilaungkan ini telah mendapat perhatian dari media barat.

Keajaiban Laungan Azan

SubhaanAllah, laungan Azan yang berkumandang ternyata telah membangkitkan dan membuatkan beberapa jenis bunga di sekitarnya mengembang dengan sendirinya. Bunga yang sedang kuncup memberi tindak balas secara langsung dengan menjadi mekar apabila terdengar laungan azan. 

Dokumentari CNN Tentang Bunga Azan

Selain itu, pihak stesen televisyen CNN turut menayangkan sebuah dokumentari tentang keajaiban bunga azan ini. Lihat video keajaiban bunga azan di bawah ini.

Kami akan memperlihatkan kepada mereka tanda-tanda (kekuasaan) Kami di segala wilayah bumi dan pada diri mereka sendiri, hingga jelas bagi mereka bahwa Al-Quran itu adalah benar. Tiadakah cukup bahwa sesungguhnya Tuhanmu menjadi saksi atas segala sesuatu?” -QS. Al- Fushshilat

Fenomena Bunga Azan di Azerbaijan dan Turki

Fenomena yang mengagumkan ini dikhabarkan berlaku di negara Azerbaijan dan turut terdapat di Turki telah mendapat perhatian oleh seluruh masyarakat dunia. 

Surah Yasinn ayat 82

Tidak ada yang mustahil dengan kekuasaan Allah s.w.t. Sesungguhnya keadaan kekuasaanNya apabila Ia menghendaki adanya sesuatu, hanyalah Ia berfirman kepada (hakikat) benda itu: "Jadilah engkau!". Maka ia terus menjadi.- Surah Yasinn ayat 82.

0 Response to "Bunga Azan"

Post a Comment