Japanese Messi-Yoshinori Muto

Japanese Messi- Messi Jepun, Yoshinori Muto. Chelsea sudah mendapat penaja dari negara matahari terbit iaitu Yokohama malah Chelsea juga berkemungkinan akan membuat " Post-Season Tour" ke Jepan. Malah yang paling menarik, kemungkinan besar Chelsea akan membeli pemain yang diberi gelaran sebagai Messi Jepun dalam masa terdekat.

Japanese Messi
Messi Japan


Yoshinori Muto, 23 tahun yang kini bermain untuk kelab FC Tokyo, mempunyai 10 caps bersama negaranya digempar- gempurkan akan dibawa masuk ke Chelsea oleh beberapa Akhbar di Jepan. Pemain yang di gelar " Japanese Messi" ini mempunyai permainan yang mungkin "biasa- biasa" sahaja di mata peminat English Premier League, tetapi pemain yang bermain di posisi midfielder ini dikatakan mempunyai sesuatu "talent" baru bagi Jepan dan juga Pasukan Kebangsaan Jepun itu sendiri. Boleh dikatakan gaya permainannya hampir sama dengan Mo. Salah atau Schurrle. Nilainya sekiranya ingin dimiliki Chelsea adalah £10 juta..

Jom kita baca apa kata rakan seperjuangannya dan petikan yang menyatakan pemain ini di "link"kan dengan Chelsea FC.

"He has good speed, he looks fresh and [brings] a new style. We didn't have his kind [of striker] ever in the Japanese national team. I agree [that he's not a typical Japanese striker], so I like him."
-Keisuke Honda; 

source: Japan News via Sakka Nihon

"English Premier League leaders Chelsea are in the process of recruiting a Japan international The club has been scouting Japan national team players, including FC Tokyo's 22-year-old forward Yoshinori Muto, but is yet to conclude any deal."

-source: ONE World Sports

0 Response to "Japanese Messi-Yoshinori Muto"

Post a Comment